En helt vanlig fredag

Jag bestämde att när Eriks semester var slut skulle det införas rutiner för mig o Alfred. Dvs gå upp kl.8 varje morgon och starta med en långpromenad med hund o barn. Frukosten skulle ätas när vi var tillbaka. Måste ju säga att jag följt det ganska bra. men det varierar mellan kl.8-10. Men vad gör väl det!!!! Idag var kl.8.30 när vi gav oss ut, regnet hängde i luften men vi gick ändå. Lagom långt hemifrån började det...... sakta men säkert att regna. Alfred fick sitt regnskydd över vagnen, men vad hade jag att skydda mig med? INGET, ha haha! Faktiskt var det ganska skönt..... :) 50min senare var vi hemma, en torr unge men en dyblöt mamma och en hund som mer såg ut som en dränkt katt......

Igår var första dagen som Alfred gapade och ville ha gröten jag bjöd på. Härligt att se. Det slank också ner lite banan, det var tydligen ännu godare ;)

Imorgon blir det troligtvis en tur till Malnköping och "Malma Marken" . Enligt SMHIs app ska det vara uppehåll hela dagen imorgon, men o andra sidan skulle det inte komma något regn idag heller, jaha ja!

Ikväll blir det kräftpremiär, dock inga svenska utan kinesiska, hoppas de är goda. Som de flesta som känner mig redan vet så är jag löjligt förtjust i just kräftor och skaldjur.

Alfred o jag shoppade loss på Lindex härom dagen!







För er som undrar vad det ormbo jag la ut bild på, så resulterade det i detta! Ett vindspel! :)



Nu är det grötdags!!! Hej på er..... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback