Ok!

Jaha! Om vi skulle ta och bli fria från den här envisa förkylningen....... Alfred är pigg nu men har en envis hosta och en rinnande näsa. Som om inte det vore nog så igår fick han en rejäl dos av blöjeksem. Stackare han var aldeles illröd där bak och det gjorde nog ganska ont... men efter att få vara nakenfis en stund o lite salva så verkar det vara på bättringsvägen.

De senaste veckorna känns som vi varit i karantän, men i fredags bar det av till Stockholm och Älvsjö för där var det nämligen "SYFESTIVAL", halleluja vad mycket fina tyger jag sett o handlat (litegrann), tex från Jny, Kameleont, Liandlo, Znok mfl. Jag tog mig också tid att spana in symaskinerna. Nu vet jag vad jag vill ha!!! JAg åkte givetvis inte ensam. Jag hade Alfred, mamma o svägerska camilla med mig. Väl däruppe hade jag bestämt träff med min fina vän Kattis, hon ville också till mässan då det har Scrapbooking-grejer där. Hon fyndade så klart hon också!

Alfred skötte sig galant hela dagen som valigt, för  jag har ju världens finaste lilla kille <3. Men när det var dags att åka de 17milen hem, tyckte han att han suttit still alldeles för länge. Så när vi var ungefär i höjd med Trosa då somnade han av utmattning efter att ha skrikit sig trött, stackarn. Då gjorde det lite ont i mamma-hjärtat vill jag lova. Sista biten mellan Ålsäter och Vingåker fick jag sitta o sjunga egenpåhittade barnvisor för att han inte skulle gråta, så fort jag slutade började han igen :)

Helgen sa bara swoooch och så var den slut. igår var det städ och tvättdag en långpromenad hann jag också klämma in. I eftermiddag blir det en tur in till mor o far, måste låna deras skrivare då bläcket i vår är slut. Har en liten överraskning från Alfred till hans pappa att fixa med.....

Imorgon är det dags för babysim igen, som vi har längtat.

Kram kram


Vill ha vill ha vill ha!!!! Kostar "bara" 6000kr......

kiakr runt lite efter julklappar, den här ska Alfred få, men säg inget!!! :)

....och den här vill jag ha!!! :)

Så här fin ska Alfred bli till jul, har beställt den från www.lindex.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback