STOKKE

På kyrkans loppis "fyndade" jag denna barnstol, velade ett tag men beslutade mig för att köpa den då jag tycker de verkar bra. Dock ingen bygel eller grenrem, men tänkte att det går ju att få tag i......



Vad jag inte visste var att tillbehören verkligen inte är gratis! Kikade på Tradera, Blocket o STOKKEs hemsida o insåg att det kostar 150-200kr för bara bygeln och dessutom begagnad. Jag lade några auktioner på Tradera under bevakning... Lade även ut en förfrågan på en FB-sida "köp/sälj i Vingåker". Där fick jag napp! En pappa hörde av sig att han hade en till salu för 50KR!!!!! Han förstår nog inte hur billig han var.... he he, men det gör inte mig nått.

 

Nu saknades bara grenremmen. Så jag gjorde helt enkelt en egen av resterna av ett par gamla jeans. Blev hur bra som helst!



Ser lite hårt ut att sitta på! Då behövs en dyna att sitta på! Så då sydde jag en! Hur enkelt som helst!!! I vaxat tyg så den blir lätt att hålla ren.....



...Och så här blev det totala resultatet, TADAAAA!!!!!



Nu kommer Alfred sitta som en prins!!!!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Snyggt! Kan du inte sy gren rem till mammas med?

2011-09-07 @ 20:15:27
URL: http://lovisarengman.blogg.se/
Postat av: Sara

Så snyggt det blev!

2011-09-07 @ 20:22:43
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Anna

Superfin!! Undrar om han får skäll av frugan för att ha sålt den så billigt ;-)

2011-09-07 @ 22:30:57
URL: http://nannanas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback